A Névtelen család

A főbb szereplők: Jane Doe Doe Junior Mr. Doe

Előzmények

Ti mondtátok

  • Jane Doe: Elnézést, de tájára se néztem a blognak! Remélem, találtak szakembert, ha nem, és még nem késő, én... (2014.01.13. 14:10) Rágásról megint
  • Ancsika32: Kedves Jane Doe! Örülök, hogy fenti hasonló problémám kutatása közben felfedeztem oldalát! Kisfiam... (2013.11.04. 05:55) Rágásról megint
  • windmillly13: Kérhetném hogy "fogadjatok örökbe!", bár velem több nyűgöd lenne, mint Pimpivel.Én már "nem az a f... (2013.08.09. 16:16) Szurdok
  • windmillly13: Hurrá! Köszi , megtaláltam a dalt, remek!+ , ha belegondolok, hogy a túra után micsoda lábfájás gy... (2013.08.09. 16:06) Csóványos
  • windmillly13: Szívből, szeretettel gratulálok!!!! Remélem készült foto, és egy alkalmas pillanatban, úgy by the ... (2013.07.31. 19:29) Felvettek
  • Utolsó 20

2009.05.08. 14:47 Jane Doe

Alvásrul

Címkék: alvás

Hajnal 2-kor kezdte a gyerek, megszoptattam, alig tettem le a fenekem az ágyba, kért még inni. A tőle 2 centire lévő üveget odaadtam neki, de az nem volt jó. Oké, mentem visszafeküdni. Erre kiabálja, hogy a másik innivalót kéri. Az nem más, mint az alma-citromfű teája, de este nem csináltam neki újat, hiszen az elmúlt napokban hozzá se nyúlt és kicsit drága cucc ahhoz, hogy naponta megbuggyantsuk. Marha mérges voltam, így a még ki nem öntött, de már 24 órája poshadó teát lelkiismeret-furdalás nélkül nyújtottam be a kiságyba. Gondolom, a ftalát tartalma is oké volt, legalább majd unokám se lesz, mert meddőséget okoz a gyerekemnél.

3 órakor kezdődött a vernyákolás, hogy megint szoptassam meg. Tanulva az elmúlt időszakból, ilyenkor szigorúan tilos átmenni, mert az hisztériát szül. Unatkozik, és társaságra vágyik - az éjszaka közepén. Ha átmegyek és megmondom neki, hogy tessék csöndben tevékenykedni, majd otthagyom, akkor elkezd ordítani. Akkor én is nekiállok veszekedni, beindul az öngerjesztés mindkét fél részéről, aztán reggel meg jön a szánom-bánom bűneimet. Ha viszont hagyom a gyereket nyekeregni, akkor 10 perc múlva belátja, feleslegesen kiabál, mert nem bír manipulálni. Tegyük hozzá nagyon gyorsan: 26 hónapos és nem 6 hónapos kölökről van szó, nappal azért szoktam vele foglalkozni, ennyitől a szakember szerint se sérül. Meg ha sérül is, elnézést, nekem eddig terjedt a türelmem. Na, 10 perc után a világítós cumiját kereste. Ekkor már az apja is felébredt, mert kezdtek a decibelek elszaladni a gyerekszobában. Az a jó a világítós cumiban, hogy a nevéhez híven világít a sötétben. De a gyerek úgy gondolja, hogy azért van neki apja, meg anyja, hogy az tolja a szájába, ha neki olyan a hangulata. Mr. Doe átment, kiszolgálta a gyereket, gyerek folyamatosan anyucikát kérte, de az apja mondta, hogy az anyja pihenni szeretne, majd elbúcsúzott tőle. Ekkor volt még egy kis műsor, majd csend. 10 perc múlva az apja már aludt is. Én képtelen voltam, mert már rég kiverte az álmot a szememből a gyerek. Még kétszer felhangzott, hogy kér ciciszopit, de már csak úgy altatólag dünnyögve, végül 4 körül egész biztos elaldut. Én meg olyan fél 5-kor. Aztán reggel fél 7-kor ébresztőt rivallt megint, a szoptatás után fél 8-ig még visszaaludt, de alapvetően ezt az alvásomat már megette a fene.

Az egész éjszakai lidércnyomás a 4. szemfog miatt van. 3 egymás után jött ki. Utána újra átaludta az éjszakákat pár napig. Persze ezt megelőzte egy 3 hónapos szenvedés, mely idő alatt minden éjjel keltett, volt, hogy többször is, de a virrasztásai csak 1-szer fordultak ilyen apját is felkeltős ordibálásba. Szépen megtanulta, hogy éjjel alszunk, legyen ő is csöndben, nem baj, ha nem alszik, akkor csak pihengessen, játszogasson az ágyban a vackaival, majd elnyomja az álom. A 4. szemfog viszont csak nem akar áttörni. És akkor még van 4 hátsó zápfog.

Ma már azt mondtam, hogy össze fogom szedni az erőmet hozzá, és ha hazajöttünk a mamáéktól, az éjszakai szoptatást felfüggesztem. Éjjel lesz tea és apuci. Én meg puffogok majd az ágyamban. Az apja simán benne van, hogy majd keltsem fel őt, mert ő szívesen kiszolgálja a gyereket. Utálom, ha nem vigasztalom meg a síró gyerekemet, de az is borzasztó, hogy az alvó férjemet kell keltegetni. Viszont 1-1 ilyen bolondok háza után elegem van az éjjeli mászkálásból is. Még "alszom" rá párat, aztán meglátom, hátha áttör az utolsó szemfog és lesz egy pici nyugalom megint. Végülis, hol van már az az időszak, amikor egy éjjel 6-szor vert fel, meg el se aludt egyedül... Van itt fejlődés, csak nagyon lassan.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://doe-family.blog.hu/api/trackback/id/tr421109956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lélekbúvár · http://www.lelekapolas.hu 2009.05.10. 16:48:35

Szerintem az apa is ugyanolyan szülője a gyereknek, mint Te.
És az, hogy ő nappal a munkahelyen dolgozik, nem jelenti azt, hogy éjszaka ne keljen fel hozzá, mert Te meg otthon dolgozol. A Te munkád a gyereknevelés. Nem kevésbé kemény, mint a munkahelyi.
Szal talán az frusztrál, hogy túl sok a felelősséged, amit nagyon helyesen érzel...
Homeobogyó nem segítene Nektek?

Jane Doe 2009.05.12. 14:51:13

2 év alatt nem jutottunk előbbre a homeopátiával, ezért én tovább nem szponzorálom a gyártókat, majd kijön a maradék 5 foga, ezt már fél lábon is.

Persze az apja is egyenrangú szülője a gyereknek, de éjjel ő nem hallja, ha a kölök kántál. Felébresztem, majd pedig hallgatom, hogy anyucika, anyucikaaaaa keeeeeell, anyucika ciciszopi - pedig imádja az apját. És én kemény vagyok, és nem megyek át, és hagyom, hogy az apja fektesse vissza, közben meg majd megbolondulok. És az éjszakai szoptatásról leszoktatáskor napokon keresztül kell majd ezt átélni, ráadásul az én gyerekem az akarat osztásánál triplán állt sorba, így nem biztos, hogy 3 nap alatt sikerül betörni, mert ez bizony most idomítás lesz. És ha érzi, hogy én nem vagyok biztos a dolgomban, akkor addig próbálkozik, amíg meg nem tör.

És most nagyon nem vagyok biztos önmagamban. Mindig itt bújkál bennem, hogy lehet, már csak 1 hetet kéne kibírni és megint aludna szépen, ehelyett elkezdek keménykedni. Nem bírom hallgatni, hogy hasztalan hívjon a gyerekem, nem bírom hallgatni, ha sír és én nem megyek, a lelkem törik belé, mert az anyja vagyok.

Amiben viszont biztos vagyok, hogy ha már az apját is felverte, akkor az apja megy hozzá, mert éjszaka nincs óránként szoptatás. Ahogy napközben is csak alvás előtt és maximum ébredés után szoptatok, de ha nem kéri, akkor én se forszírozom. Arról is le tudtam szoktatni, hogy minden kínja-bajára szoptatásért könyörögjön, csak más a nappali idomítás és más az éjjeli.

Tudom, ezek kifogások, mert félek a leszoktatósditól.

Lélekbúvár · http://www.lelekapolas.hu 2009.05.12. 17:13:50

Aha.
Van, amikor a homeobogyó sem segít. Bár én saját magamnak is szoktam szedni feszültségoldásra, nem csak fogicára a kölöknek.
Szóval gyengít téged a gyereksírás? Úgy érzed, hogy ez egy vélemény-nyilvánítás a gyerek részéről, és neked szól, hogy rossz anya vagy?
Próbálsz tudatos lenni, de közben a lelked mélyén óriási hiányérzet tátong? A gyereked nem ezt az ellentmondást érezheti benned ("tudatos" szeretet kontra belső üresség)? A leszoktatósditól is emiatt az ellentmondás miatt félhetsz, nem?

Jane Doe 2009.05.14. 14:34:19

Sokat gondolkoztam, hogy pontosan mit is jelentenek a szavaid, aztán ahogy írkáltam a választ, rájöttem, hogy ugyanazt mondom, mint te. (Kivéve a gyereksírásos részt, mert azt nem gondolom, hogy a gyerek azt üzeni, rossz anya vagyok, ő azt üzeni, hogy húzzak át hozzá, és öleljem meg, én meg ordítanám, hogy édes gyerekem, hajnali 3-kor már nem, mert 1 órával ezelőtt is megszeretgettelek és most éjjel van, tessék aludni, nem vagy te már kisbaba.)

Igen, ez az ellentmondás gond, feszültté és bizonytalanná tesz, amit a gyerek megérez, aztán mindketten vergődünk. Plusz a bizonytalan ember mindjárt nem konzekvens, amivel össze is zavarja a gyerekét.

Igen, a leszoktatás is az ellentmondás miatt lehet kudarcra ítélve, én meg a kudarctól félek, sőt nehezen fogadom el. Továbbá amitől még félek, hogy éjszakákon át majd több órás műsor lesz - ez ugyanis nem divat nálunk, idén is 2 ilyen elmebajos éjjelünk volt. Én pl. (egyelőre) nem vagyok az az anya, aki matracot tesz a gyerek ágya mellé, és egyre jobban eltávolodik tőle, hogy majd akkor úgy alszik önállóan. Az ilyen meccselős dolgokhoz már eleve nem fűlik a fogam.

Van egy jó tanács arra, hogyan ne hisztizzen a gyerekünk: kerüljük a hisztit kiváltó helyzetet. Az elválsztással pont nem kerülöm, hanem direkt okozom, és már előre rosszul vagyok tőle, sőt nem is szeretnék belebonyolódni. Akarom is, meg nem is. Ilyen hozzáállással tilos belevágni. Egyelőre.

Nem baj, ma éjjel újra átaludta a gyerek az éjszakát. Mondom én, majd áttörnek azok a fogak, aztán jön a kánaán. Csak addig valahol le kell vezetnem a feszültségemet.

(Torokfájásra pedig nekem és a férjemnek is a Homeogen kiváló.)
süti beállítások módosítása