A Névtelen család

A főbb szereplők: Jane Doe Doe Junior Mr. Doe

Előzmények

Ti mondtátok

  • Jane Doe: Elnézést, de tájára se néztem a blognak! Remélem, találtak szakembert, ha nem, és még nem késő, én... (2014.01.13. 14:10) Rágásról megint
  • Ancsika32: Kedves Jane Doe! Örülök, hogy fenti hasonló problémám kutatása közben felfedeztem oldalát! Kisfiam... (2013.11.04. 05:55) Rágásról megint
  • windmillly13: Kérhetném hogy "fogadjatok örökbe!", bár velem több nyűgöd lenne, mint Pimpivel.Én már "nem az a f... (2013.08.09. 16:16) Szurdok
  • windmillly13: Hurrá! Köszi , megtaláltam a dalt, remek!+ , ha belegondolok, hogy a túra után micsoda lábfájás gy... (2013.08.09. 16:06) Csóványos
  • windmillly13: Szívből, szeretettel gratulálok!!!! Remélem készült foto, és egy alkalmas pillanatban, úgy by the ... (2013.07.31. 19:29) Felvettek
  • Utolsó 20

2013.05.21. 21:06 Jane Doe

Egy nap három kilátó

Kárpótlási programra váltottunk, mert 9 egymást követő hétvégén voltam távol a családtól a suli miatt, plusz az örökös vizsgákra készülés, a gyereknek nem sok maradt az anyjából. Oké, ovi után kimegyünk a játszóra szinte mindig, de ez kevés. Kalandokra van szükség, és nekünk ez eddig amúgy is szűken volt szabva.

A hónapot az óhegyi halmajálissal (nekem egy kis Makám koncert jutott jutalmul) kezdtük a hónapot. A következő héten állatkertbe mentünk, meg utána még a Városligetben is játszózhatott az élő perpetuum mobile.

Pünkösd vasárnapra a gyermekvasút lett tervbe véve, meg egy kis túrázás is, mivel a gyerek már régóta sziklák és magas kilátók után vágyakozik.

Fogaskerekűvel mentünk fel a Széchenyi-hegyre, ott családi napijegyet váltottunk, hogy korlátlanul utazhassunk a kisvasúton, mert úgy terveztem, hogy többször is megszakítjuk majd a vonatozást. A János-hegynél leszálltunk és a lépcsőkön felkaptattunk a hegytetőre. Gyerek azonnal kipróbálta a játszóteret, aztán ettünk egy kevés almát, majd nem a szerpentinen, hanem a turistaúton (kő- és falépcsőkön) közelítettük meg az első kilátót, az Erzsébetet. Az utód imádta, nagyjából futva közlekedett fönek, hiába, a csont nem fárad, mi meg az apjával liheghettünk utána. Kis uzsonnázás, pihegés és lementünk a libegővel Zugligetre. Izgultam, hogy nem fog-e félni Pimpernel, ahogy a lábunk majd eltávolodik a talajtól, de a kezdeti kézszorongatás után már lazán nézelődött, és az isten összes pénzét itt verte volna el oda-vissza libegőzve.

A visszaúthoz viszont már más járművet választottunk, köszönhetően annak, hogy sehol sem lehetett bankkártyával fizetni. A kisvasútnál már 3500 Ft kp-t elvertünk, a libegő pláne drága, mi meg nagy naívan eljöttünk otthonról 9 ezer Ft-tal... Valaha dolgoztam a zugligeti részen, így emlékeztem, hogy "erre valahol át lehet vágni a Budakeszi útra". Még jó, hogy azért nagyon nem tévedtem el, de szerintem nem jó helyen fordultam be, így jó kis gyalogtúrát rittyentetten a családnak. Kizárt, hogy anno ennyit gyaloglásztam volna az akkoron még 158-asnak hívott buszhoz, ha a 22-es az orrom előtt ment el... Azért a 22-es buszt most pont elcsíptük a Szépjuhászné felé, aztán átszálltunk a kisvasútra. Sikerült helyet szerezni a rácsos oldalú nyitott vagonban, Pimpi szája ekkor már fülig ért. Lecsorogtunk Hűvösvölgybe, hogy átmenjünk az alagúton is, majd vissza a következő szerelvénnyel a Szépjuhásznéhoz. A vitt kaja fogytán volt, a büfében finom tárkonyos csirke ragulevest mértek, a fiúcska meg palacsintát kapott, plusz 500 Ft-ért 15 percre (volt az 25 is, de ki számolta) befizettük az ugrálóvárba is.

Most következett a gyalogtúra rész, és már a térképet is elővettük, mert bár régen erre bringáztunk, de az Utolsó szavak című könyvbe nem szerettünk volna bekerülni. Először a kis-hárs-hegyi kilátóhoz mentünk, aminek már az a neve, hogy Makovecz-kilátó. Hiába, no... 2004-ben vetett bennünket erre a sors. A kilátóból megnézhettük, hogy merre volt az Erzsébet-kilátó, és hogy tényleg milyen magas, Aztán riadtan konstatáltam, hogy a következő úticél, a Kaán Károly-kilátó milyen átok messzire lévőnek tűnik ott a következő hegyen, és milyen rohadt magasan is van, így egy pillanatra elbizonytalanodtam, hogy a fiam fogja-e még bírni, de kár volt aggódnom. A sárga jelzést követtük, és hihetetlen gyorsan átértünk. Megnéztük a Bátori-barlang bejáratát, átmentünk a kis hídon, aztán már csak pár kanyar és megérkeztünk.

A körtúrát a sárga jelzésen fejeztük be, vissza a Szépjuhásznéhoz, ahová pont akkor érkezett az utolsó előtti vonat. Mondjuk Pimpi még nem akart hazamenni, de már fél 6 körül járt, és az a helyzet, hogy hazafelé a buszon el is szundított.

Kellemesen elfáradva, élményekkel tele (meg 1 kiló tobozzal, fenyőkéreggel és szép kövekkel megpakolva) értünk haza. Ha Pimpin múlna, ő minden nap menne vasutazni. Én meg boldog vagyok, hogy sikerült egy ilyen komplex családi napot rendezni.

Most hétvégén a Pilist vesszük célba, ha az időjárás kegyes lesz hozzánk, akkor a Rám-szakadékig meg se állunk. Kölyök már edz! Ha nagyon nem megy, marad B tervnek a Lukács-árok, de azért bízom benne, hogy már elég nagyfiú ehhez is.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://doe-family.blog.hu/api/trackback/id/tr655311865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

windmillly13 2013.06.06. 14:24:50

Szia Jane !
Jó rég nem írtam bejegyzést, a gépemmel történt egy, s más, így a nevem mellé 13 számot tettem( mert, 2013-van. Gondolj bele, én beleszédülök- mi minden történt velünk az elmult években.
Gratulálok Pimpihez, nagyon stramm fiatalember lett belőle, nagy munkád és sok szereteted, örömöd van benne, csak gratulálni tudok!
Én az anyumnál lakom, ha nem mondtam volna, sokat kell őt segítenenem.Az idén múlt 91 éves.
Gondolom már a sulidból sincs sok hátra, amíg tudtalak követni, ott is hoztad a maximumot. Gratula szintúgy.
Egyébként meg kell jegyeznem, mindíg is jól írtál, de mára már profi szintre hoztad magad.
Lehet, hogy publikálsz is? Remek bejegyzéseid vannak.
Csak jelezni akartam, hogy még "élek"..... pár nap múlva újra meglátogatlag, talán láthatom, hogy szeretnéd , ha továbbra is időnként 1-2 bejegyzéssel jelezzem, hogy pont az a régi "kötődés" köt hozzád és írásaidhoz, mint ezer évvel ezelőtt.☻ Addig is ölellek szeretettel♥
süti beállítások módosítása