A Névtelen család

A főbb szereplők: Jane Doe Doe Junior Mr. Doe

Előzmények

Ti mondtátok

  • Jane Doe: Elnézést, de tájára se néztem a blognak! Remélem, találtak szakembert, ha nem, és még nem késő, én... (2014.01.13. 14:10) Rágásról megint
  • Ancsika32: Kedves Jane Doe! Örülök, hogy fenti hasonló problémám kutatása közben felfedeztem oldalát! Kisfiam... (2013.11.04. 05:55) Rágásról megint
  • windmillly13: Kérhetném hogy "fogadjatok örökbe!", bár velem több nyűgöd lenne, mint Pimpivel.Én már "nem az a f... (2013.08.09. 16:16) Szurdok
  • windmillly13: Hurrá! Köszi , megtaláltam a dalt, remek!+ , ha belegondolok, hogy a túra után micsoda lábfájás gy... (2013.08.09. 16:06) Csóványos
  • windmillly13: Szívből, szeretettel gratulálok!!!! Remélem készült foto, és egy alkalmas pillanatban, úgy by the ... (2013.07.31. 19:29) Felvettek
  • Utolsó 20

2009.09.16. 15:06 Jane Doe

Segítség, elromlott a gyerekem!

Címkék: nevelés

A múlt héten volt pár olyan napunk, amikor Mr. Doe-val egymáshoz lopakodtunk, és suttogva kérdeztük, hogy láttad, végre egyedül is játszik*, és milyen aranyos, meg miket magyaráz hozzá kommentárként, és meg se mertünk szólalni, mert annyira nagy élmény volt. Ült mellettünk és tevékenykedett, engem olvasni (egyébként nem szoktam önző módon olvasni a gyerek ébrenléti idejében, de ha végre elfoglalta magát, akkor jól esett leheveredni és folytatni a regényt) hagyott, nem őrjöngött minden vackon, nem ugrált a gyomorszájunkon... És ezeken a napokon, bár voltak nehézségek, de egyszerűen kezelhetőek voltak, eltörpültek a sok jó mellett, nem kellett lemennem hídba azért, hogy megoldjam az életünket, nem kellett folyton KITALÁLNOM. Ez egy állapot: kitalálom, hogy mit főzzek, kitalálom, hogy a gyerekem miért bömböl, kitalálom a világ gondolatát. És mondtam Mr. Doe-nak, hogy ezért nagy árat fogunk fizetni, mert ilyenkor szokott aztán jönni egy cudarabb világ, amikor visszakapjuk a már megszokott, embertpróbáló gyerekünket, mert valakinek odafönt bekattan, hogy ácsi, ezeknek nem a könnyen kezelhetőt utaltuk ki, hanem a problémásat. 

Ide nekem a lottó ötöst! Hétfőn délelőtt és délután is süvöltő kölökkel közlekedtem, kedden csak délelőtt, mert du. szerelőt vártunk otthon, így nem volt a kölyöknek lehetősége az utcakövön előadni a propellert. Aztán ma 45 perc után tepertem vele haza, mert nyomott pár performance-t, és akkor én inkább a hónom alá csaptam. Itthon beállítottam a kádba és közöltem, ha nem hagyja abba, indul a zuhany. Érdekes, hirtelen képes volt tiszta fejjel gondolkodni és azonnal befejezte a csapkodást, ordibálást. Erre nem vagyok büszke, de vállalom a gyermekpszichológus előtt is. Persze a nap további részében összerugdosta a falat, kidobálta a játékait és rekedtre ordította magát. Ebédre 1 kanállal evet a tejbegrízből, aztán variált, hogy neki más kell, mással viszont nem szolgálhattam, így mehetett is aludni.

Most ott tartok, hogy nem merek már kimenni a lakásból, mert az én gyerekem átment derült égből villámcsapással támadóba. Fogja a kezem, beszélgetünk, sétálunk, már-már kezdek elájulni a harmóniától, hogy istenem, na, így képzeltem én el a kisgyerekes létet, aztán paff, már terpeszt, seggre ül, hanyatt dől és ordít. Hovatovább a terpesztéssel ijesztgetni is szokott. Beáll a földön fetrengés első mozdulatába és kivár, hogy naaa, mit lépsz, anyám, mindjárt vonagolni fogok az aszfalton, ha azonnal nem engeded meg ez vagy azt. (Nem szoktam megengedni. Kemény vagyok, mint a vídia, az a középső nevem. Inkább rádumálom, hogy mi legyen a cirkusz helyett.)

Ez bizony gáz így, hogy egy felnőtt féljen a gyerekétől. Valami itten el van csesződve, ezt szét kell szedni és újra összerakni.

Hétvégén itt voltak anyósomék, gyerek a viszonylag normális időszakát élte, ebédnél verte csak ki a balhét, mert nem adtam neki oda a borsörlőt. Magyaráztam, hogy az felnőtt dolog, meg csíp és veszélyes, de aztán anyósomék mondták, hogy adjam neki oda, majd megtanulja. Nem lett baj, pedig simán a szemébe is mázolhatta volna, viszont nem ordított a gyerek tovább. Ebben a sztoriban csak az a bökkenő, hogy az én szülői tekintélyem, ami mondjuk eddig se volt, eztán meg már pláne nem lesz, mert picsát csináltam a számból (nesze neked vídia), szóval a nem létező tekintélyem meg elszállt. Mintha ezt kapnám most vissza az utcai meccsekből.

Itt tipródom, hogy mi legyen a délutáni program, hova menjek a gyerekkel, hogy ne égessem magam. Aztán jött a megrendelésem visszaigazolása, hogy mehetünk a Sinol orrspray-ért, így meg vagyok mentve, mert metrózunk, azt imádja a kölök, és ott nem szokott balhézni.

Viszont az Ikeába már nem merek elindulni, pedig megjött a Family kártyám, és szeretnék banyatankot venni, mert a bevásárlás azzal sokkal kényelmesebb lenne, csak a gyerek ott tutkó kiveri a balhét, mert nem engedem majd órákon át ágyakon fetrengeni, elbújni, kukákat hurcibálni. Már a patikába se lehet bevinni, mert a szalagfüggönyt majdnem leszakította legutóbb (eddig ott a színes ceruzákkal és dominókkal elvolt a gyereksarokban). A postára se megyek, mert a biztonságiőr rápirított, hogy a papírkosarat hagyja a helyén - ki a fenének árt azzal, ha azt hurcolássza, legalább addig se üvölt. Ezek a dolgok szétcincálnak, hogy nem elég a gyerekkel harcolnom, még akkor magyarázgassam is a világnak...

El fog múlni, tudom, ezzel nyugtatom magam. Meg azzal, hogy majd ezt is feldolgozom, megoldom, győztesként végzem a csatát. És persze a világ nem áll meg, aztán történik valami más, és akkor nem a hisztiken fogok tipródni.

*Egyébként szokott egyedül játszani, különben nem tudnék a konyhában dolgozni. De vannak időszakai, amikor nagyon nehéz vele, mert semmi se jó neki. Persze ez is viszonyítás kérdése, mert emlékszem én arra az időszakra, amikor a csecsemő Pimpernel csak akkor volt nyugodt, ha szoptattam, vagy ha hordoztam. Lesz még kamasz is ez a gyerek, és azt se fogja megengedni, hogy belépjek a szobájába.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://doe-family.blog.hu/api/trackback/id/tr751386365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teofil 2009.09.16. 21:55:02

Nagyon ismerős. Enyimé volt, hogy a mekiben egy perc alatt bejutott a pult mögé és kikapcsolta a hűtőket. A villamoson meg cikázik, jön megy, ide ül, oda ül, lefekszik, stb. A népek meg bámulnak, hogy miért nem szólok már rá. Azért nem, mert felesleges... A kedvencem még az is, mikor visít egész nap. Na mindegy, most éppen szuper édi időszakában van. Homeopátiát próbáltál már? Én szoktam adni neki Sedatif Pc-t , ha már nem bírom elviselni. Mintha hatna. Egyébként amikor nyugodt, annyira cuki.

Jane Doe 2009.09.23. 15:09:56

Én inkább magamat szedálom, ő meg citromfüves teán él. Ha jó a hangulatom, lelkileg fel vagyok készülve a gyerek dühkitöréseire, akkor remekül tudom kezelni, elterelni a figyelmét, olyankor én vagyok a mintaanya és Ranschburg Jenő megveregetné a vállamat. De amikor nekem is rossz napom van, amikor szorít az idő (igazából ez a legfontosabb indikátor, ha késésben vagyunk, akkor tuti a surlódás), vagy fáradt vagyok, akkor nem szép jelenetekkel tarkítjuk az összképet. Mindig elemezgetem a műsorokat, mármint a gyerek műsorait, aztán próbálok felkészülni, hogy legközelebb ki tudjam védeni. Próbálom őt is felkészíteni, hogy most ez meg az lesz, lesz szíves jól viselkedni. Néha összejön, néha nem. De azért azt érzem, hogy nyílik az értelme, és lehet rá hatni már szavakkal, csak még nem mindig.
süti beállítások módosítása